Narzędzia OSINT stosowane przez korporacje i rządy

Zakres zastosowania OSINT, na który tradycyjnie zwracały się agencje wywiadowcze, policja i inne organy ścigania, szybko się rozszerza. Wynika to z dwóch fundamentalnych okoliczności.

Zakres zastosowania OSINT, na który tradycyjnie zwracały się agencje wywiadowcze, policja i inne organy ścigania, szybko się rozszerza. Wynika to z dwóch fundamentalnych okoliczności.

Po pierwsze, sieci społecznościowe i inne usługi online stały się zwykłym środkiem komunikacji i nie są już ograniczone do wąskiego kręgu inicjowanych, ale są dostępne dla większości ludzi. Po drugie, pojawiły się niezbędne narzędzia do przeprowadzania automatycznego wyszukiwania i analizy w otwartych źródłach i są one szybko ulepszane.

Podobne procesy zachodziły w wielu innych obszarach przetwarzania informacji. Gdy tylko pojawią się wystarczająco wygodne, proste, a jednocześnie uniwersalne narzędzia, zakres stosowalności podejścia do ich wdrażania szybko się rozszerza. Aby uświadomić sobie postęp, wystarczy przypomnieć, jak narzędzia do rozpoznawania tekstu i pakiety do elektronicznego zarządzania dokumentami zmieniły obieg dokumentów.

Takie przesunięcia dotyczą zwykle wszystkich sektorów, ale każda zmiana przebiega własną drogą, zmieniając rozwiązanie zarówno ogólnych funkcjonalności, jak i specyficznych problemów branżowych. Należy zauważyć, że to, co wcześniej było robione ręcznie, zajmowało dużo czasu, było trudne i uciążliwe, teraz jest wykonywane z większą łatwością w dokładniejszy i szybszy sposób, co pozwala ludziom znacznie rozszerzyć swoje listy zadań.

Handel detaliczny i marketing

Te zmiany są szczególnie widoczne w marketingu. Kim są ludzie, którzy kupują moje produkty i czego naprawdę potrzebują? Od czasów starożytnych były to główne pytania każdego sprzedawcy. Trafność analizy działań kupujących, zarówno istniejących, jak i potencjalnych, oraz identyfikacja ich preferencji nie znika wraz z pojawieniem się nowych form sprzedaży.

Wręcz przeciwnie, tylko się zwiększa. Pandemia zmusiła prawie całą branżę detaliczną do przebudowy infrastruktury operacyjnej i przejścia na sprzedaż online. Ta zmiana tylko podkreśliła potrzebę analizy odbiorców na podstawie ich zachowań online. Ale jeśli trader rynkowy po prostu monitoruje, na co gapią się odwiedzający sklep, w co się ubierają, z kim przyszli i co już trzymają w rękach, wtedy wszystko staje się bardziej skomplikowane w środowisku online, chociaż zasada jest taka sama.

Wraz z Internetem pojawiło się wiele połączeń i ogromne rzesze ludzi, a także narzędzia do analizy ich zachowań. Ale nie osiągnęli jeszcze poziomu rozwoju przemysłowego. Marketerzy online dopiero uczą się, jak zrobić klientowi naprawdę wyjątkową ofertę, której nie można odrzucić. OSINT to podejście, które może im w tym pomóc.

W rezultacie powstają dwa różne zadania. Trzeba zrozumieć preferencje i motywy każdego kupującego, a znając to wszystko, spróbować na niego wpłynąć. Można przypuszczać, że pierwszymi klientami zautomatyzowanych narzędzi OSINT będą butiki i nie ma znaczenia, co sprzedają, bo ważne jest, że mają niewielu klientów, a ich towary są drogie.

Kolejnym zadaniem jest wpłynięcie na masowego nabywcę. Aby to zrobić, konieczne jest zbadanie zachowania obecnych odbiorców marki i monitorowanie ogólnych trendów konsumpcyjnych. Prawdziwe trendy, a nie wymyślone – i odnajdujemy tych, którzy naprawdę wpływają na zachowania konsumentów, a nie tylko deklarują, że są w stanie to zrobić. Na szczęście istnieje możliwość sprawdzenia połączeń online i precyzyjnego ustalenia kolejności działań.

Klasyczne etui można znaleźć w branży modowej sprzedaży detalicznej. Na przykład Meghan Markle zakłada płaszcz niedrogiej marki na sesję zdjęciową podczas oficjalnej ceremonii, a następnego dnia model płaszcza zostaje wyprzedany z magazynu. Towar jest wyprzedany, ponieważ ci, którzy chcieli go kupić, subskrybowali go z tygodniowym wyprzedzeniem. Taka sytuacja jest rzadka, ale zwykle trudniej jest prześledzić jej wpływ. Eksperci ds. Marketingu polegają na osobistej wiedzy i umiejętności bycia na bieżąco, ale to automatyczne narzędzia analityczne mogą im pomagać systematycznie.

Należy zauważyć, że branża detaliczna zazwyczaj ocenia sytuację po fakcie. Produkt został już sprzedany (lub nie został sprzedany) i możemy spróbować zrozumieć, dlaczego. Jednocześnie znacznie ważniejsze byłoby zrozumienie, który produkt będzie sprzedawany (lub nie). Aby to zrobić, pożądane jest zidentyfikowanie wzrostu zainteresowania na wczesnym etapie, gdy ludzie dopiero podejmują decyzję o zakupie. To wrażliwe narzędzia do analizy zachowań w Internecie, uwag, obrazów, linków i wyświetleń niektórych stron mogą przynieść odpowiedzi, gdy zacznie się fala popytu. Lub wręcz przeciwnie, nie warto wydawać środków na tę sprawę. Kluczową kwestią jest zrozumienie, kto rozpoczyna falę.

Pobierz bezpłatnie Ebook “Mistrzowskie narzędzia i techniki Białego Wywiadu OSINT”

Najprawdopodobniej masowe przejście do sprzedaży online spowoduje wzrost zainteresowania narzędziami, które mogą skupić się na reklamie online i zwiększyć jej wpływ. Nawet w dużych sieciach społecznościowych kierowanie jest nadal dość uciążliwe i powoduje znaczną irytację użytkowników, chociaż można by tego uniknąć.

Handel detaliczny w ogóle, bez względu na branżę, w której jest wdrażany w internecie, nieustannie rozwiązuje trzy problemy: zatrzymanie dotychczasowych klientów lub zmniejszenie ich odpływu, nowa sprzedaż do nowych klientów i wzrost średniej kontroli. Duże sieci handlowe stworzyły już mechanizm szybkiego reagowania na bezpośrednie wzmianki w sieciach społecznościowych, ponieważ pomaga to rozwiązywać konflikty, ale nie pozwala im zobaczyć pełnego obrazu. Istnieje specjalistyczne oprogramowanie i usługi online do analizy reakcji klientów, ale nie rozwiązują one wszystkich problemów i bynajmniej nie zawsze w najbardziej optymalny sposób. Analiza open source może sugerować nowe rozwiązania oraz dostarczać danych i wiedzy do dalszej analizy.

Finanse

Omówiliśmy już niektóre aspekty wykorzystania narzędzi OSINT w branży finansowej i ubezpieczeniowej. Uniwersalne zarządzanie ryzykiem i poszukiwanie relacji między klientami a personelem jest nie mniej wartościowe w tych sektorach, jak w innych. Na przykład w zakresie organizacji gier hazardowych, prowadzenia kasyn i innych. Jednak internet i sieci społecznościowe zapewniają inne interesujące możliwości.

Poszukiwanie dłużników i ustalenie ich rzeczywistej lokalizacji staje się zadaniem całkowicie wykonalnym i całkowicie uzasadnionym. Zdarzają się przypadki, gdy śledztwa Bellingcat dokładnie ustaliły pozycje niektórych przestępców w oddzielnym budynku na podstawie serii zdjęć na Instagramie. Przestępcy sami umieścili zdjęcia i chwalili się swoją nieuchwytnością. Jeśli przeprowadzamy tę analizę ręcznie, zajmuje to dużo czasu i wymaga ekspertów. Zastosowanie automatycznego narzędzia sprawia, że ​​wyszukiwanie jest szybsze i dużo łatwiejsze.

Bardziej ogólnym zadaniem jest analiza ludzkiego zachowania, która może przynieść wiele korzyści
zarówno dla firm finansowych, jak i ubezpieczeniowych. Znany jest przypadek, kiedy młoda kobieta została pozbawiona ubezpieczenia zdrowotnego, ponieważ według dokumentów cierpiała na ciężką depresję, a jednocześnie zamieściła na swoich portalach społecznościowych zdjęcia siebie leżącej na plażach, radość i uśmiech.

Analiza rzeczywistej wypłacalności może i powinna opierać się nie tylko na oficjalnie zebranych dokumentach. Portale społecznościowe były i pozostają światowymi targami próżności, ponieważ ludzie publikują zdjęcia i opisy swoich samochodów, rezydencji, podróży i osób bliskich ich sercu. Dokładne zbadanie tego wszystkiego bardzo pomaga w badaniu przypadków korupcji, ale będzie przydatne w analizie wypłacalności w najszerszym znaczeniu.
Analiza zdjęcia w duchu „Jestem na plaży w pobliżu mojego bungalowu” i komentarze na jego temat mogą wiele powiedzieć o reputacji hotelu, firmie, która wysłała osobę na wakacje, a także reputacji region. Najważniejsze, że będzie to całkowicie obiektywna ocena. Mnóstwo danych potrzebnych do wyciągania wniosków na podstawie danych istotnych statystycznie i są dostarczane przez zautomatyzowane narzędzia wyszukiwania. Ocena sukcesów i porażek konkurentów oraz ocena reputacji branży turystycznej mogą znacznie skorzystać na zastosowaniu OSINT.

Z drugiej strony, nikt nie mówi tak szczerze o naszych prawdziwych preferencjach jak my. Wszystko, czego naprawdę chcą podróżujący ludzie, jest widoczne w ich postach w sieciach społecznościowych. Ani grupy fokusowe, ani specjalne ankiety nie są potrzebne w dotychczas przyjętej formie, ponieważ obecnie można wyciągnąć sensowne wnioski na podstawie publicznie dostępnych informacji. Jednak powinno być go całkiem sporo i należy je zbierać według określonych zasad.

Monitorowanie marki

Firmy lotnicze są kolejnym beneficjentem analizy postów typu „jestem na plaży”, „jeżdżę na nartach”, „jestem z lampką wina na hotelowym tarasie”. Ludzie chętnie piszą nie tylko o tym, gdzie mieszkali, ale także o tym, jak się tam dostali. Reputacja linii lotniczej wymaga monitorowania i badań, zarówno własnych, jak i reputacji konkurentów.

Duże firmy nieustannie przeprowadzają ankiety wśród swoich często podróżujących pasażerów, oceniając poziom obsługi i oceniając świadczone usługi w porównaniu z innymi przewoźnikami. Znaczną część takiej analizy można przeprowadzić bez dzwonienia do ludzi i bez odpytywania, ponieważ wszystkie potrzebne dane są już online. Pozostaje tylko automatycznie go odebrać. Analiza masowa może pomóc zidentyfikować dużych klientów korporacyjnych, obszary, którymi mogą być zainteresowani oraz rodzaje usług dodatkowych, które docenią.

Środki masowego przekazu

Jeśli firmy transportowe, takie jak HORECA i firmy zajmujące się handlem detalicznym, analizują klientów, aby sprzedawać im więcej swoich usług, media analizują swoich czytelników i widzów, aby „sami ich sprzedać”, aby sprzedać zainteresowanie i uwagę czytelnika. Aby rozsądnie ustalić warunki, warto byłoby wiedzieć nie tylko „liczbę wyświetleń”, „liczbę wyświetleń”, ale także, kto dokładnie oglądał, czytał, słuchał i jakiego rodzaju treści.

Ponieważ nie tylko sprzedaż detaliczna, ale wszystkie rodzaje transmisji szybko przechodzą na online, staje się to niezwykle ważne. Do tej pory sprzedaż reklam w zasobach internetowych wygląda jak rodzaj średniowiecznego rzemiosła, w którym większość parametrów bierze się „z powodów ogólnych”. Nie ma wystarczających danych liczbowych i prawie nie ma konkretnych dowodów na to, że „nasi odbiorcy to nasi klienci”. W dziale online można to udowodnić bezpośrednio, ale oczywiście nie ręcznie, ponieważ potrzebne są odpowiednie narzędzia. Ponadto można udowodnić wypłacalność czytelników i widzów, wykazać ich zainteresowania, hobby, trasy podróży, hobby czy upodobania muzyczne, tworząc w ten sposób najpełniejszy, a co najważniejsze – rzetelny portret konsumenta.

Dla samych mediów, które w większości straciły budżety reklamowe mediów drukowanych, zadanie zmiany modelu biznesowego jest palące. Jednym z uznanych trendów jest rozwój płatnych treści indywidualnych, tworzenie unikalnego „źródła” materiałów dla każdego czytelnika. Analiza otwartych źródeł może pomóc w odgadnięciu, czego będą wymagać czytelnicy.

Państwo, a raczej jego władze, były pionierami w stosowaniu OSINT. Wiele lat później, gdy narzędzia tej klasy stały się popularne w wielu sektorach biznesowych, wiele agencji rządowych, usług i organizacji zaczyna rozważać OSINT z nowej perspektywy. Dążąc do zwiększenia efektywności, służby publiczne w wielu krajach kierują się dorobkiem menedżerskim spółek handlowych, przyjmując najlepsze praktyki zarządcze, pracując z personelem i organizując procesy. W szczególności zwracają uwagę na odpowiednie narzędzia informatyczne, które pozwalają im zautomatyzować wiele operacji, które wcześniej były wykonywane wyłącznie ręcznie.

Rządy

Narzędzia OSINT są stopniowo wprowadzane do użytku przez rządy, nie tylko na poziomie usług bezpieczeństwa, ale także w innych jednostkach funkcjonalnych w tym samym celu, do którego firmy je wykorzystują. Ważne jest również, aby funkcjonariusze publiczni wiedzieli, co ludzie naprawdę o nich myślą, jak udana lub nieudana jest ich praca, jak skuteczne są podejmowane przez nich decyzje i jak wydajne są ustanowione przez nich procesy pracy.

Takie oceny opinii publicznej pozwalają na identyfikację niesprawności, korygowanie błędów i zapobieganie ich ponownemu wystąpieniu. Podobnie jak przedsiębiorstwa, administracje publiczne wykorzystują informacje uzyskane dzięki OSINT do zwiększania własnej skuteczności, ponieważ obywatele ich potrzebują.

Share the Post:

Related Posts